Pretraga propelera
Kako mogu pronaći svoje reference propelera ?
Nema proizvoda
Koji propeler za vanbrodski motor
KAKO IZABRATI PRAVI PROPELER ZA VAŠ VANBRODSKI MOTOR ?
Slučaj br. 1: Tražite zamjenu propelera koji je već prilagođen vašem brodu.
Rastavite propeler, zatim pregledajte glavčinu (cilindrični središnji dio) i njegove stranice. Trebali biste pronaći ugraviranu referencu poput: 13 1/2 X 14 na primjer, ili 13 1/2 je promjer, a 14 je korak, izražen u inčima. Podsjećamo, 1 inč = 2,54 cm
IDENTIFIKACIJA PROMJERA I KORAKA UGRAVIRANA NA GLAVČINI PROPELERAovdje, propeler Yamaha 13 1/2 X 14 gledan izvana (stražnji dio propelera) |
![]() |
Također možete pronaći referencu proizvođača tipa 68V-45941-00-EL kod Yamahe.
Ako ste pronašli ove informacije, naše propelere po robnim markama možete pronaći ovdje :
Naši propeleri po robnim markama :
PROPELER ZA MOTOR | PROPELER ZA MOTOR | PROPELER ZA MOTOR | PROPELER ZA MOTOR |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Ako ste u nedoumici, ne ustručavajte se KONTAKTIRATI NAS
Slučaj br. 2: Morate opremiti motor koji ste kupili bez propelera, niste pronašli referencu za postojeći propeler ili ponovno motorizirate brod s drugim motorom.
U svim slučajevima, izbor propelera mora se izvršiti prema optimalnoj radnoj brzini motora i pod uobičajenim radnim uvjetima. Time se osigurava optimalna izvedba motora, ograničava trošenje i izbjegava kvar motora.
Svi izvanbrodski motori imaju optimalni radni raspon, koji je proizvođač općenito postavio između 4500 i 6000 o/min. Ove informacije ćete pronaći malo niže.
Uobičajeni radni uvjeti? Samo, kad izvezete brod, koliko je natovaren većinu vremena? Odlazite li uvijek s 2 prijatelja, s hladnjakom punim leda i punim spremnikom goriva ?
Ako je tako, moramo ciljati na novi propeler kako bismo osigurali da se motor dobro okreće s ovim opterećenjem na brodu.
Važna napomena: preniska brzina dovodi do preranog i ozbiljnog trošenja motora. Ako su okretaji previsoki, motor se jednostavno može pokvariti.
Optimalna radna brzina vašeg motora prema marki :
OPTIMALAN BRZINA MOTORA | OPTIMALAN BRZINA MOTORA | OPTIMALAN BRZINA MOTORA | OPTIMALAN BRZINA MOTORA |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Kada se pronađe ova informacija, napravite test maksimalne brzine s plovilom, trimajući punim gasom kako biste pronašli maksimalnu brzinu prije kavitacije. Zapamtite maksimalnu postignutu brzinu.
Vaš motor nema brojač okretaja ? Morat ćete se njime opremiti, makar i privremeno. Ako ga ne možete pronaći, na našoj stranici imamo dostupan univerzalni model.
.
![]() | Okretomjer možete naručiti ovdje. |
Primjer konkretnog slučaja :
Ako je vaš motor Yamaha F80 na primjer. Mora se vrtjeti između 5000 i 6000 okretaja u minuti. Dakle idealno 5500.
Vaš motor, pri punom gasu, ima samo 4800 o/min. Korak propelera je zbog toga predug, morate odabrati "kraći" propeler. Ako je trenutni propeler 13 x 19, može se zamijeniti s 13 x 17. To je 2 inča manje.
Za 1 inč manji korak, dobit ćemo 300 okretaja u minuti i obrnuto, za 1 inč više koraka, izgubit ćemo 300 okretaja u minuti.
Dakle, s 13
Da rezimiramo korak:
Ako se vaš motor ne okreće dovoljno, morate odabrati manji korak. Ako se motor vrti previše, morate odabrati veći korak..
Savjet za stručnjake :
Pomoću trima preciznije odredite brzinu koju vaš motor zauzima pri punom gasu.
UPOZORENJE: provođenje testa brzine zahtijeva oprez, ako je moguće, trebaju ga obaviti dvije osobe, jedna je za upravljačem, druga će gledati u brojač okretaja. Uvijek nosite prsluk za spašavanje. Poštujte brzinu u pojasu od 300 m. Provedite svoj test na mirnom moru.
U normalnim uvjetima opterećenja plovila i savršenoj sigurnosti, napustite zonu od 300 m s motorom u najnižem mogućem položaju, a zatim postupno ubrzavajte do kraja. Kad postignete puni gas, pojačajte motor pomoću prekidača za podešavanje na kutiji, pritiskajući ga 1 sekundu dok se okretaji ne počnu povećavati.
Poslušajte motor, zatim ponovno pojačajte motor pritiskom na prekidač 1 sekundu. U jednom će trenutku osjetno povećati broj okretaja, a brod će dobiti veću brzinu. Nastavite se penjati dok motor ne "zabrunda", osjetit ćete i vibraciju. Ne brinite, to je kavitacija propelera, ništa ozbiljno na nekoliko trenutaka ako ne prekoračite maksimalnu brzinu...
Smanjite motor malim pritiscima da više ne čujete tu buku i pogledajte kojom brzinom se krećete. Ako imate optimalnu brzinu proizvođača, vaš je propeler savršeno prikladan. Inače, sada imate preciznu ideju o tome koji propeler će vam omogućiti da postignete pravu brzinu motora.
Ako ste u nedoumici, ne ustručavajte se KONTAKTIRATI NAS